Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 187 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řídicí jednotka pro robotický vysavač
Matějů, Jan ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v úvodní části zpracováním rešerše na téma robotické vysávání a zhodnocení výrobků v této rešerši. Hlavním zaměřením práce je návrh veškeré potřebné řídicí elektroniky a návrh desky plošných spojů. Je také navrţena metoda pro určení vzdálenosti mezi překáţkou a robotem. Dokument dále popisuje problémy spojené s návrhem IR snímače. Poslední částí je návrh řídicího softwaru pro robota a jeho testování.
Vliv stylu držení volantu na dobu jízdního manévru
Kašpar, David ; Kadula, Lukáš (oponent) ; Mikulec, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá polohou dlaní na volantu při řízení vozidla a jejím vlivem na dobu jízdního manévru. V rámci teoretické části byl popsán správný posed řidiče, nastavení jeho sedadla a volantu. Dále byl proveden rozbor výchozích pozic dlaní na volantu a také pozic, které se doporučují pro klidnou jízdu po dálnici. Tyto polohy byly analyzovány z hlediska možnosti otáčení s volantem a poskytnutí rozsahu otočení v daných pozicích. Pro experimentální měření byl vytvořen dotazník pro řidiče osobních vozidel, ze kterého byly následně vyhodnoceny odpovědi pro sestavení nejčastějších stylů držení volantu. Z vybraných stylů držení volantu byly provedeny testovací jízdy, jež sloužily ke zjištění doby potřebné pro manévrování, případně pro potřebnou změnu dlaní na volantu z důvodu provedení manévru.
Reakční doba osob ovlivněných alkoholem
Ohera, Adam ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reakční doby osob ovlivněných alkoholem. Práce je rozčleněna na dvě stěžejní části, první část je zaměřena na rešerši současného stavu a předkládá teoretická východiska související s tématem této diplomové práce. Druhá část představuje a popisuje realizovaný experiment související se zjišťováním reakčních dob osob pod vlivem alkoholu a následné vyhodnocení výsledků těchto provedených měření.
Analýza doby pohledu řidičů na chodce
Michalčíková, Lucie ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část této práce se zabývala popisem smyslových procesů, lidského oka a zrakového vnímání. Dále byli popsáni účastníci silničního provozu a získávání dat metodou Eye tracking. Praktická část spočívala ve vyhodnocení videozáznamů jízdních zkoušek, v nichž byl popsán pohled řidiče. Byla vyhodnocena četnost a délka trvání pohledu na chodce a provedeno grafické zpracování v závislosti na tom, zda chodec skutečně přechází vozovku či simuluje chůzi na krajnici vozovky.
Návrh ovladače pro PROFINET bus coupler
Kroupa, Jiří ; Šubrt, Kamil (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Podstatou této diplomové práce je návrh a implementace ovladače pro Profinetový bus coupler od firmy Phoenix Contact, který pro komunikaci využívá běžnou síťovou kartu počítače. Návrh vychází se znalostí získaných z dostupné literatury a analýzy protokolu Profinet.
Bezdrátově řízená sada světelných kontrolerů pro živá vystoupení
Pecháček, Jakub ; Kledrowetz, Vilém (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a výrobou bezdrátově ovládané světelné kontroléry které najdou své uplatnění v divadle při živých vystoupeních nebo u netradičních tanečních souborů. Výsledek této práce zajistí plnou kontrolu nad řízenými světly a zajistí i jejich napájení po dobu vystoupení.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Ovladač netdev pro akcelerační karty COMBO
Tran, Dominik ; Vrána, Roman (oponent) ; Kučera, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací ovladače nad FPGA síťovými kartami rodiny COMBO, který by umožnil příjem a odesílání paketů prostřednictvím standardního síťového rozhraní jádra Linux. Sdružení CESNET vyvíjí zařízení typu Protector pro ochranu proti amplifikačním (D)DoS útokům využívající akcelerační karty COMBO pro dosažení vysokého výkonu. Přenos síťových dat mezi kartou a řídicí aplikací je realizován rozhraním SZE2, které umožňuje rychlé zpracování dat mj. díky obcházení síťové vrstvy jádra. Zařízení typu Protector však musí podporovat standardní síťové protokoly, jejichž vlastní implementace přímo nad rozhraním SZE2 by byla velmi náročná. Místo toho se nabízí využití síťové vrstvy v linuxovém jádře, která se pro dosažení vysoké výkonnosti běžně obchází. Vytvořením ovladače síťového zařízení lze využít služeb síťové vrstvy jádra včetně standardních síťových aplikací. Na základě nastudování zejména rozhraní SZE2 a principů vývoje ovladačů byl navržen a následně i úspěšně implementován ovladač síťového zařízení, který byl otestován z pohledu funkčnosti i výkonnosti. Nad rámec zadání byl implementován stejný ovladač nad novějším rozhraním NDP a aplikace pro řízení akcelerované přeposílání paketů.
Spínané budiče LED
Doležal, Miroslav ; Pavlík, Michal (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány tři základní typologie budičů (sniţující, zvyšující a sniţující i zvyšující výstupní napětí). Následně je vybráno 5 konkrétních integrovaných obvodů, které splňují poţadavky pro napájení LED diod konstantním proudem. Výstupem této práce je návrh a sestavení budiče s vybraným integrovaným obvodem pro napájení vysoce svítivých LED diod o konstantním výstupním proudu 900 mA.
Vývoj cell-sorter systému s využitím optické pinzety a mikrofluidních čipů
Novák, Pavel ; Šerý,, Mojmír (oponent) ; Zemánek,, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám návrhem a konstrukcí přístrojové základny, která využívá polohovatelného fokusovaného laserového svazku (tzv. optické pinzety) k manipulaci s živými buňkami, aniž by došlo k jejich poškození.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 187 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.